Video Romantis: Manisnya Lamaran di Upacara Kelulusan

by -33 views

Video Romantis: Manisnya Lamaran di Upacara Kelulusan

Jatinangorku.com – Banyak orang yang ingin tahap kehidupannya berjalan mulus. Puas bermain dan pacaran di bangku akademik, kemudian dilamar dan menikah sambil meniti karir. Mungkin terkesan drama banget, tapi ada lho yang mengalami penggalan kisah hidup semanis ini.

Li Xiaomeng, tahun ini mendapatkan kesempatan untuk menyampaikan pidato kelulusan pada bulan Juli 2013 lalu. Ia lulus dari Central Academy of Drama, kampus di mana kekasihnya, Wang Lei, pernah mengecap pendidikan di sana.

 

Li Xiaomeng dan Wang Lei (c) beijing.china.org.cnLi Xiaomeng dan Wang Lei (c) beijing.china.org.cn

 

Kini, sang kekasih sudah menjadi salah satu aktor drama terkenal di China. Dan pada kesempatan ini, Wang Lei ingin memberikan kejutan pada kekasihnya, Li Xiaomeng. Wang Lei menunggu Li Xiaomeng yang tengah berpidato dengan berapi-api di mimbar.

Maklum, kelulusan adalah hal yang menggembirakan baginya. Selesai Xiaomeng berpidato di depan teman-teman seangkatannya, Wang Lei datang dengan membawakannya buket bunga yang sangat besar. Kehadiran Wang Lei juga membuat suasana menjadi riuh.

Wang Lei juga berpidato sembari Li Xiaomeng berada di sisinya. Sayang tidak ada terjemahan mengenai apa yang Li Xiaomeng dan Wang Lei sampaikan. Namun kemudian Wang Lei berjalan ke tengah-tengah panggung, di hadapan penonton dan segenap dewan dosen yang ada di sana, ia memanggil Li Xiaomeng.

Wang Lei mengangkat sebuah cincin dan menyerukan pernyataan cintanya, membuat teman-teman Li Xiaomeng berseru dan ramai-ramai memotret serta merekam kejadian langka itu. Wang Lei melamar Li Xiaomeng, membuat gadis itu tersenyum sambil menangis haru. Pelan-pelan ia mendekati Wang Lei sambil menjulurkan tangannya seraya sang pacar menyematkan cincin lamaran itu.

Well, Li Xiaomeng adalah gadis beruntung yang tak hanya menjemput impian akademisnya, namun juga dijemput oleh cintanya. Mungkin inilah yang dinamakan, ‘habis ijasah, terbitlah ijab sah’.

Sumber : http://www.vemale.com